Sommar sommar sommar

Gud, vilka läser den här bloggen. Antagligen folk som hamnar här i tron om att det är en matblogg:/ Sorry not sorry to disappoint. Mina vardagliga matlagningsskills sträcker sig till att steka Coops frysta falafel och att steka halloumi. Inte bra content. Kan vi för övrigt komma överens om att sluta använda ordet content? Ogillar starkt. 
 
Vad har hänt sen sist då? Massa skit. Men låt oss inte gå in på det. Det blir så deppigt. :) Har däremot kånkat hem en kompis billiga dåliga halvgamla vinylspelare. En av mammas gamla soulplattor står och snurrar i hörnet. Köpte Frank av Amy Winehouse häromdagen på vinyl men tror det är för bra kvalitet på skivan jämfört med spelaren? Låter ej 100. Trodde det var fel på skivan först så bytte den med motiveringen "Äe, det här låter inte bra". Fick en ny. Den nya låter heller inte bra. Slutledningsförmågan leder mig till att det är skruttspelaren som inte låter bra. JAja. 
 
Här kommer lite trevliga låtar: 
 
 
Charlotte Day Wilson har gjort en cover på Dolly Partons üüünderbara Here You Come Again. Avskalad. Lugnare. Underbar. Är fortfarande inne i en period då jag tycker om musik som innehåller tystnad och typ två instrument? Hjärnan exploderar av för mycket ljudeffekter och påhetsade instrument nej usch. 
 
 
TSHIRT med Ikhana var min mest spelade låt 2018. Tror jag redan nämnt det? Säkert? Lite liknande vibe på den här. Hittade den här på ett ~ ex ~ nya tjejs instagram när jag lurkade lite (SOM MAN JU GÖR) och damn säga vad jag vill om allt men bra låt, bra låt. I give her that. 
 
 
Bekant? Ja. Kanye har samplat Ms. Lauryn Hill på All Falls Down, who knew? Tja, en del antar jag. Hon ska spela på Dalhalla i sommar. Undrade först vad fan varför. Googlade sedan på Dalhalla och det är en amfiteater!! Vid vatten!!! HUR underbart!! Tips ya'll. Biljetterna ligger på runt 1000 spänn bara:))) 
 
 
Har aldrig varit ett Janis Joplin-fan utav rang, men slogs häromdagen av likheten i rösten med Etta James? The souly part. Maybe skulle kunna vara en Etta-låt, helt klart. Jag vet inte, Etta James har en lenare röst. Janis, ja man hör heroinet i rösten. Man lever inte längre än till 27 om man har en sådan röst. Mörkret, svärtan, melankolin, DEN ÄR SÅ REN I HENNES RÖST. 
 
 
Sluuuuutligen ska ni lyssna på Silver Springs, läsa den här artikeln och titta på den här videon: 
 
 
För att gud. Herrejävlagud vad man ser alla årtionden, känslor, bara varenda jävla spänning mellan Stevie och Lindsey i det här framträdandet, och framförallt från 3:40 JESUS vad jag får gåshud och blir lite tårögd varje gång jag ser det här. Så mycket jävla historia med en person, all historia bakom låten, blickarna dem emellan, äeee. Ska gå ut och djupandas ett par minuter för fan detta är i särklass ett av de bästa liveframförandena någonsin. 

TACK FÖR MIG, hoppas ni har en bättre sommar än jag än så länge, ta hand om er, ta hand om hjärnan och hjärtat och öronen. Puss. 


|
Upp